melihat kebahagian orang lain

assalamualaikum . hye semua tengok tajuk kat atas tu . macam sedih je bunyi nye kan . cehh ! oke tajuk kat atas tu ada la kena mengena cikit pasal hidup aku . oke memang tak dpt dinafikan , sumpah ! aku jelous gile bile tengokj orang lain ada couple nie .sedang kan aku tak ada . bukan aku jelous sebab nak kan bf dorang , tapi aku jelous kan sebab dorang nie sweet gile taw . errr , bila la aku nak merasa macam dorang semua nie . kadang-2 tu aku rasa boring gile , tak ada sorang pon nak mesej aku . kalau ada pon disebabkan hal-2 tertentu , macam nak bagitau sesuatu or nak tanya hal-2 sekolah . tu je , kalau nak kata mesj untuk teman aku tu tak ada lagi . emm , seronok bila dengar cerita membe-2 aku mesej degan bf/gf dorang . hari-2 tanya khabar , tanya perkembangan harian . macam seronok je , memang la kadang-2 tu rasa tension sebab asyik nak mesej je keje nye sampai kerja lain pon ta buad , kan ? hee , aku tahu adat orang bercinta nie . lagi satu kalau aku keluar hangout dgn membe-2 dorang bawak bf/gf , aku ? ape pon ta boleh ! jalan la sorang-2 beb , hee :) sweet je aku tengok pasangan couple nie . aku happy tengok kawan-2 aku bahagia nan bf/gf dorang . memang la ade sesetengah orang ckp . ala budak-2 sekolah bercinta , "cinta monyet " je tu . daripada cinta monyet tu la kita belajar erti kasih sayang dan prihatin terhadap orang lain . btw aku happy tengok orang bahagia dgn insan yg dorang cintai . satu je aku nak igat kan couple , couple jgak . study jgan lupa and satu perkara yg sangat-2 penting "harga diri"tu kena jaga . kbhai :)


Tiada ulasan: